Dansk vri på norsk moteuke
– Det er spennende å jobbe på nye arenaer for å fremme Danmark som eksportreisemål, sier prosjektleder Elisabeth Hrubos-Strøm i VisitDenmark. For første gang i historien arrangerte VisitDenmark, Wonderful Copenhagen samt ulike danske partnere ”Dansk aften” i samarbeid med Norsk Moteforum, heter det i en pressemelding fra Rezidor Hotel Group.
25 norske møteplanleggere fikk dermed anledning til å treffe danske aktører med fokus på kurs- og konferansevirksomhet.
– Vi tør hevde at for oss nordmenn er det ikke noe annet land som kan tilby blandingen av det profesjonelle og det vi ellers forbinder med slagordet ”Det er dejlig å være norsk – i Danmark”, sier Hrubos- Strøm, som er prosjektleder for bedriftsmarkedet i Danmark, og initiativtaker til arrangementet.
– Danmark har et unikt kurs- og konferansetilbud, sammenlignet med andre land i Europa. I tillegg har de et dansk vertskap, som vet å stille sine beste sider til disposisjon.
For virkelig å få det til å svinge, var det så duket for catwalk med store danske merker, som Bertoni, Kaffe/cream og Charlotte Sparre. Showet ble åpnet ved at Vivian Sivertsen, daglig leder i DFDS Seaways, rappellerte ned fra taket. Københavnbåten har valgt å gå nye veier for å trekke til seg bedrifts- og gruppekunder. Blant flere nye aktiviteter, er rappellering ned skutesiden på rederiets to københavnbåter den mest spektakulære.
Dansk aften er et eksempel på at VisitDenmark bruker friske metoder for å bekrefte budskapet om at ”det er dejlig å være norsk i Danmark” – også for norsk bedrifter.
Arrangementet gikk av stabelen torsdag den 18. februar, og VisitDenmarks samarbeidspartnere var:
- Arp-Hansen Hotel Group
- Crowne Plaza Copenhagen Towers
- DFDS Seaways
- DMC Denmark
- Hilton Copenhagen Airport
- Norwegian
- Pernod Ricard Norway
- Radisson Blu
- Wonderful Copenhagen
Foto: Det ble vist frem mye spennende på catwalken under VisitDenmarks fremstøt i Oslo. Foto fra Rezidor Hotel Group